Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
Läs mer här
phone
Lyssna på sidan Lyssna

Publiceringsdatum:

Gym i nya simhallen drivs av Medley

Bild på den nya simhallen

Nu är det klart att Medley kommer att driva gym med gruppträning i friskvårdslokalen i nya simhallen. Friskvårdslokalen ligger på nedre plan och är drygt 500 kvadratmeter.

Vi är glada att vi har landat en aktör som ska driva friskvårdsverksamhet i vår nya simhall. Jag passar på att välkomna Medley till Håbo kommun, säger kommunstyrelsens ordförande Catherine Öhrqvist (M).

Den nya simhallen öppnar 1 juni, men gymmet öppnar i början av augusti.

Vi valde Medley för deras erfarenhet av att driva gym/friskvårdslokaler på simhallar runt om i landet. I dag driver Medley cirka 30 badanläggningar, varav cirka 15 stycken med gym/friskvårdslokaler. Medley kommer att hjälpa oss i vår målsättning att skapa en komplett mötesplats för hälsa och friskvård, säger Angelica Koch, enhetschef Bålsta simhall.

Sidansvarig: Kommunledningsförvaltningen

Klicka för support