Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
org.mozilla.javascript.Undefined@0
Läs mer här
phone
Information
org.mozilla.javascript.Undefined@0
 Lyssna

När fakturan inte är betald (kravpolicy)

Har du fått en påminnelse eller ett inkassokrav från Visma Amili AB? Det beror på att du inte har betalt din faktura från Håbo kommun.

Håbo kommun har ett avtal med Visma Amili AB som är ett inkassoföretag. Det är de som skickar ut krav när du inte har betalat din faktura. Det är alltså Visma Amili som hanterar påminnelser, inkassokrav och ärenden hos Kronofogden.

Påminnelse

Visma Amili skickar en betalningspåminnelse. Fakturan ska betalas senast det datum som står på påminnelsen. När du fått en påminnelse är det till Visma Amili som du ska betala.

Inkassokrav

Om du inte betalar din faktura trots att du fått en påminnelse så skickar Visma Amili ut ett inkassokrav med en lagstadgad avgift på 180 kronor. Inkassokravet ska betalas senast det datum som står i inkassokravet. När du fått ett inkassokrav är det till Visma Amili som du ska betala.

Betalningsföreläggande Kronofogden

Om du inte betalar din faktura efter att du fått inkassokrav skickar Visma Amili ärendet vidare till Kronofogden. Det betyder att Kronofogden lägger på ytterligare en kostnad som du måste betala.

Frågor om påminnelse, inkasso och betalningsföreläggande

Har du fått en faktura från Visma Amili och har frågor kan du kontakta dem via telefon eller e-post.

Telefontid: 07.00-18.00

Telefon: 0771-23 24 00 (tonval 1)

E-post: info.collectors@visma.com

Du kan även följa ditt ärende via www.mittarende.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sidansvarig: Kommunledningsförvaltningen

Klicka för support
Stäng supportfönster